Visual

Klachten

Alles wat we doen bij De Thermiek is mensenwerk. We kunnen dus ook fouten maken. Klachten nemen we uiterst serieus.

Bespreken met betrokkene

Wij stellen het op prijs als u het ons laat weten als u of uw kind een probleem ervaart of een klacht heeft. U kunt daarvoor de volgende stappen ondernemen:

  • Bespreek het voorval met de betreffende medewerker. In situaties omtrent de groep kan dit met het
    klassenteam, betreft het therapie dan kan dit met de therapeut.
  • Komt u er samen niet uit? Betrek de afdelingsdirecteur bij het gesprek of, als het om therapie gaat, het
    management van het revalidatiecentrum. Ook de sectordirecteur kan hierbij betrokken worden.
  • Wanneer zij de klacht niet naar tevredenheid oplossen, spreekt u het college van bestuur van stichting Resonans aan (Iepe Roosjen en Bob Olders).
  • Indien klachten niet op schoolniveau, door de sectordirecteur of het college van bestuur zijn af te handelen, kunnen (ex-)leerlingen, ouders/verzorgers, medewerkers en vrijwilligers van de stichting Resonans terecht bij de Landelijke Klachtencommissie (LKC) in Utrecht.

Interne vertrouwenspersonen

Binnen de school zijn twee interne vertrouwenspersonen/ aanspreekpunten ‘pesten’ op wie ouders en leerlingen een beroep kunnen doen bij klachten over ongewenst gedrag en machtsmisbruik op school. De interne vertrouwenspersoon luistert, geeft informatie over mogelijke vervolgstappen, biedt begeleiding en brengt de betreffende persoon eventueel in contact met de externe vertrouwenspersoon voor verdere begeleiding in de klachtenprocedure.

Interne vertrouwenspersonen op het so/vso Blauwe Vogelweg zijn:

Linda van Zoen, onderwijsbegeleider
lvanzoen@resonansonderwijs.nl
Andrea Reesink
areesink@resonansonderwijs.nl

Zij zijn ook telefonisch via het secretariaat te bereiken.

Externe vertrouwenspersoon

Renate Uddin is de externe vertrouwenspersoon. Zij kan zowel door de ouders als de leerkrachten benaderd worden bij ongewenst gedrag om over situaties mee te denken en te adviseren.
Zij is te bereiken via telefoonnummer (06) 16 62 47 07.

Landelijke klachtencommissie voor Resonans

Indien klachten niet op schoolniveau, door de sectordirecteur of het college van bestuur zijn af te handelen, kunnen (ex)leerlingen, ouders/verzorgers, medewerkers en vrijwilligers van de stichting Resonans terecht bij de Landelijke Klachtencommissie (LKC) in Utrecht.

Postadres:
Stichting Onderwijsgeschillen
Zwarte Woud 2
3524 SJ Utrecht

T: 030 – 280 95 90
E: info@onderwijsgeschillen.nl
W: www.onderwijsgeschillen.nl

Klachtenregeling Resonans

Voor situaties met betrekking tot machtsmisbruik zoals seksuele intimidatie, agressie, pesten en discriminatie hebben wij een klachtenregeling. Klik hier voor de klachtenregeling van Resonans.

Meldpunt vertrouwensinspecteurs

Bij de Inspectie van het Onderwijs werkt een klein team van vertrouwensinspecteurs. Ouders, leerlingen, docenten, management en besturen kunnen de vertrouwensinspecteur benaderen als zich in of rond de school problemen voordoen op het gebied van:

  •  seksuele intimidatie en seksueel misbruik;
  •  lichamelijk geweld;
  •  grove pesterijen;
  •  extremisme en radicalisering.

De vertrouwensinspecteur is tijdens kantooruren bereikbaar via telefoonnummer: (0900) 111 31 11 (lokaal tarief).

Meldcode

De meldcode Huiselijk geweld en kindermishandeling van
Veilig Thuis draagt bij aan een effectieve aanpak van huiselijk geweld en kindermishandeling. De teamleiders, IB’ers en de gedragsdeskundigen hebben verder allen een gerichte scholing gevolgd voor de functie van aandachtsfunctionaris. Die bewaakt de interne procedure van de school met betrekking tot huiselijk geweld en kindermishandeling en zorgt voor een kwalitatief goed verlopende procedure bij een vermoeden daarvan. De meldcode ligt ter inzage op school.